loading...

دو ارباب

  عوارض جانبی جینسینگ که حتما بایستی بدانیدجینسینگ به یکسری گونه‌ی متفاوت از گیاهان کوتاه , با فرآیند پرورش آرام و ریشه‌ی گوشتی اطلاق میگردد . این گیاه خاصیت درمانی فراوانی دارااست

خاصیت جینسینگ ; ۱۹ خواص جینسینگ برای سالمی و زیبایی

محمدرضا مسلمی بازدید : 335 سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 : 0:07 نظرات (0)

 

 

عوارض جانبی جینسینگ که حتما بایستی بدانید

جینسینگ به یکسری گونه‌ی متفاوت از گیاهان کوتاه , با فرآیند پرورش آرام و ریشه‌ی گوشتی اطلاق میگردد . این گیاه خاصیت درمانی فراوانی دارااست د و یک کدام از محبوب‌ترین داروهای گیاهی به‌شمار می رود . پیشگیری از سرطان‌ها , ارتقاء انرژی و کاهش استرس تنها یکسری تا از خاصیت جینسینگ میباشند , با ما همراه باشید تا با ۱۶ خواص دیگر جینسینگ و عارضه ها احتمالی آن آشنا گردید .

 

جینسینگ درحقیقت واژه‌‌ای گسترده است که در حدود دوازده گونه‌ی گیاهی از خانواده‌ی Panax را دربر میگیرد . این گیاه باارزش که ریشه‌های گوشتی بزرگی دارااست , به طور معمول در آمریکای شمالی و بعضا از نواحی آسیا که آب‌وهوای خنکی دارا هستند , یافت میگردد . ریشه‌های روشن و گوشتی , ارزشمند‌ترین بخش این گیاه می‌باشند که به‌صورت خشک‌شده , بی نقص یا این که قطعه‌قطعه دردست قرار دارا هستند . برگ‌های سبز و بیضی‌شکل این گیاه کاربرد اندکی دارا‌هستند ; با‌این‌حال , در بعضا از موردها می‌توان از آنان بهره مند شد . هر دو گونه‌ی جینسینگ آمریکایی و آسیایی به ارتقا انرژی , کاهش قند خون , کلسترول و استرس , معالجه دیابت و رئیس اختلالات جنسی در مردان یاری می‌نمایند .

 

ریشه‌ی جینسینگ مصرف خوراکی دارااست , علاوه‌بر این می‌توان از آن در مکمل‌ها , , نوشیدنی‌ها , چای و غیره بهره مند شد . چای جینسینگ هم زیاد شناخته شده‌است و یک کدام از نوشیدنی‌های دوستداشتنی به‌شمار می رود .

 

مواد پرخاصیت جینسینگ

جینسینگ دربردارنده ترکیبی به اسم جینسنوسید ( ginsenosides ) است که درواقع , خاصیت درمانی آن وام‌دار این ماده است . این ریشه‌ی گیاهی , ترکیبات دیگری من جمله پلی‌استیلن , پلی‌فنولیک , آرژنین و مشتقات آن و همینطور پلی‌ساکارید اسیدی را هم دربر دارااست .

 

خاصیت جینسینگ

در قبل از جینسینگ برای معالجه گونه های بیماری‌ها به کار گیری میشد ; البته در دنیا امروزی می بایست پژوهش ها بیشتری صورت بپذیرد تا مزایای این ریشه‌ی گیاهی به‌عنوان تکمیل کننده غذایی به ثابت رسد . دانشمندان و محققان غربی اکثر اوقات خاصیت دارویی جینسینگ را تحت سؤال میبرند . هیچ شواهد قطعی بر پایه ی اثربخشی حقیقی وواقعی جینسینگ نیست .

 

می‌توان تولیدات و مشتقات جینسینگ را برمبنای کیفیت و خاصیت دارویی‌شان تقسیم‌بندی کرد . پیشنهاد می‌گردد که پیشین از خریداری محصولاتی با مشتقات جینسینگ , حتما به مواد تشکیل‌دهنده‌ و کاربرد آن اعتنا نمائید . برخی مواد دربردارنده اندازه اندکی از ترکیبات جینسینگ می‌باشند و بعضی دیگر با میزان بیشتری از ترکیبات این گیاه به فروش می‌رسند .

 

پژوهشگران بدین فیض رسیده‌اند که بعضی از مزایای تندستی با مصرف جینسینگ در رابطه میباشند ; به‌دنبال بدین مزایا اشاره خوا هیم کرد :

 

۱ . ارتقا انرژی

پلی‌ساکارید و الیگوپپتیدهای جان دار در جینسینگ آمریکایی به کاهش استرس اکسیداتیو و خستگی , ارتقا عمل بدنی و انرژی به‌خصوص در بیماران دچار به سرطان یاری می‌نماید .

 

جینسینگ میتواند در تحریک کار خیالی و بدنی کسانی که مبتلا ضعف و خستگی میباشند هم مؤثر باشد . نتیجه‌ی یکی‌از پژوهش ها نشان میدهند که جینسینگ قادر است علامتها خستگی را در بیماران دچار به سرطان کم کند . ولی , خواص انرژی‌بخشی جینسینگ صرفا در اشخاصی چشم شده‌است که ذیل روش‌‌های درمانی دیگری میباشند . این ریشه‌ی گیاهی در کسانی که درمان‌ سرطان را به پایان رسانده‌اند , تأثیر چشمگیری نداشته است .

 

۲ . بهبود بضاعت شناختی

در سنین فراتر , بضاعت و توان شناختی و کار عصبی اشخاص با مشکلاتی مواجه می‌گردد , جینسینگ این توانایی‌ها را تحریک می‌نماید . آنتی‌اکسیدان‌های جانور درین ریشه‌ی پرخاصیت از تجمع پلاک‌ها و رادیکال‌های آزاد در مغز خودداری مینمایند , درنتیجه قادر است بازدارنده از ابتلا به زوال عقل , آلزایمر و بقیه اختلالات شناختی شود .

 

جینسینگ همینطور می‌‌تواند پروسه تامل و درک را تقویت نماید . تحقیقاتی که نتیجه ها آن در «Cochrane Library» پخش شده شده‌است , اعتنا و صدق این داعیه را مورد بررسی قرار داده‌اند .

 

مطالعات نشان داده‌اند که جینسینگ برای بعد ها شناختی , رفتاری و کیفی معاش موءثر است . اما , نویسندگان این پژوهش ها هشدار داده‌اند که بررسی‌های سیستماتیک , به نتیجه‌ی قانع‌کننده‌ای راجع‌به اثربخشی خواص تقویت

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 484
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 522
  • بازدید ماه : 1,098
  • بازدید سال : 31,143
  • بازدید کلی : 93,390