close
تبلیغات در اینترنت
درباره استفتاء شیخ زین العابدین نجفی از امام زمان در باب قمه زنی
این داستـان در سایت ها و وبلاگ ها بسیـار نقل شده که شخصـی به نام شیخ زین العابدین نجفی درباره قمه زنی از امام زمان علیه السلام استفتاء کرده
مطالب مربوط
نظر آیت الله وحیدخراسانی در مورد قمه زنی چیست؟
آیت الله العظمی وحید خراسانی: لعن علنی و قمه زنی جایز نیست + فیلم
تحریف زدایی از شخصیت عاشورایی زینب سلام الله علیها
دانلود مستند شفاعت یا شکایت 1 و 2 و 3 با کیفیت بالا (فدایی دو ارباب)
صادق شیرازی: هر کس قمه نزند جهنمی است! (فدایی دو ارباب)
مزدوران قمه کش!
تفاوت شیعه ی آل سعود و شیعه ی مولا امیر المومنین علی (ع)
قمه زنی را انگلیسی ها بین عزاداران پخش کردند
مستند دست پنهان در مورد مراسم خرافاتی قمه زنی
حکم شرعی قمه زنی از منظر امام خمینی (ره)
درباره استفتاء شیخ زین العابدین نجفی از امام زمان در باب قمه زنی

2x9teduvmj2wlnmeftkb.jpg (200×120)

این داستـان در سایت ها و وبلاگ ها بسیـار نقل شده که شخصـی به نام شیخ زین العابدین نجفی درباره قمه زنی از امام زمان (عج) استفتاء کرده و حضرت هم این عمل را تأییـد نموده اند. داستان را با هم می خوانیـم : « شیخ محمد مهدی زین العابدین نجفی در کتاب خود بیان الائمه جلد دوم صفحات 461 و 462 می گوید: مناسب است که این کرامت را از جدمان شیخ زین العابدین نجفی - قدس سره - که صاحب کرامات بوده اند از برخی اهل علم و فضل نقل نماییم:

رویداد کامل متن در ادامه مطلب

اهالی ایران و آذربایجان و قفقاز از مراجع نجف در خصوص استفاده از طبق و قمه زنی و شبیه خوانی و ... و حکم آنها سؤال نمودند، و هر کسی نامه را برای مرجع خود نوشته و همراه شخصی به نجف ارسال کردند و قرار گذاشتند که وقتی جواب ها را گرفت آنها را در بسته ای بگذارد و مهر کند و جز در مسجد شاه (مسجد ارک فعلی) در طهران باز ننماید. و در اجتماع اهالی این مناطق آنها را بخواند تا هر کسی از نظر مرجع تقلید مربوطه مطلع گردد. و این قضیه در زمان مرحوم صاحب عروه بوده است ... فرستاده مذکور بازگشت و مردم را خبر نمود تا در روز معین در مسجد حضور یابند، و سپس فتاوی را خواندند، برخی از فقها حکم به عدم جواز برخی از این اعمال داده بودند و برخی حکم بر جواز، خصوصا در خصوص قمه زنی که گفته بودند در صورتی که ضرر نداشته باشد جایز است. تا اینکه نامه مرحوم شیخ زین العابدین نجفی خوانده شد، ایشان چنین نوشته بودند:

بسمه تعالی شأنه، من مردد بودم که در این مسأله فتوی بر جواز بدهم یا خیر، بنابراین به مسجد سهله رفته و به حضور مولایم حجت ابن الحسن صلوات الله علیه رسیدم و مسأله را از ایشان سؤال نمودم و ایشان فتوی بر جواز این اعمال دادند و من همان طور فتوا می دهم که مولایم حضرت بقیة الله فرموده اند ... هنگامی که این نامه خوانده شد مردم گفتند همین ما را کافی است و به چیز دیگری احتیاجی نداریم ... . »

اولاً پایه استدلـال چوبیـن است. چون اگر قرار باشد هر مجتهـدی در فتـوا دادن به تردید افتـاد با مشـورت با ولی عصر عجل الله فی فرجه فتـوای خودش را تضمین و تأییـد نماید که در بسیـاری از موارد حضرات آقایان مجتهدین و فقها باید به مسجد سهله بروند و تا به زیارت حضرت مشـرف نشده و تأییدیه فتوای و نظرشان را از ایشـان نگرفته اند از آنجا بیرون نیایند و هیچ فتـوایی هم ندهند ! در مورد کدامیـک از مراجع دیگـر چنین مطلبـی تا به حال نقل شده است ؟! 

ثانیاً یک دروغ در متن این مطلب وجود دارد؛ در مطلب نوشته شده این موضوع [یعنی درخواست مردم از مراجع و فقها برای اعلام نظر درباره قمه زنی] مربوط به زمان صاحب عروة یعنی مرحوم شیخ محمد کاظم طباطبایی یزدی اعلی الله مقامه الشـریف است ! مرحوم شیخ محمد کاظم طباطبایی سال 1247 هـ.ق به دنیـا آمده و سال 1337 هـ.ق از دنیـا رفتـه است.اولیـن نظر و بهتـر است بگوییـم فتوا درباره قمـه زنـی، مربوط است به آیت الله العظمی نائینی که در 5 ربیع الأول سال 1345 هـ.ق [8 سال پس از وفات مرحوم شیخ کاظم طباطبایی یزدی] در پاسخ به سؤالات جمعی از اهالی بصـره در باره حُکم سینه زنی، زنجیـر زنی و قمه زنـی نگاشتـه اند. و از آن پس بود که دیگـر مجتهدین و فقهـا شروع به ارائه نظر خودشـان درباره قمه زنی کردند. حالا چگونـه می شود که اولیـن نظر درباره قمه زنـی مربوط به سال 1345 هـ.ق باشد در عین حال فـردی ادعا کند جد ما در زمان حیات صاحب عروة این چنیـن فتوایی را از ولی عصر عجل الله فی فرجه نقل کرده است ؟! البته اگر هم بخواهیـد بگوییـد نظر آیت الله العظمی عبدالکریم حائری رحمة الله علیه که در سال 1343 هـ.ق در مورد قمه زنی ایـراد شده اولیـن نظر در این مورد است، باز هم تغییــری در مسئله ایجاد نخواهد شد.

ثالثاً ما هر چقـدر گشتیـم کتاب بیان الائمه للوقائع الغریبة و الأسـرار العجیبة را برای مشاهده مرجعـی که به آن استناد داده شده، پیدا نکردیـم که ببینیم آیا این مطلب اصلا در آن کتاب نقل شده یا نشـده. اگر نقل شده است آیا درست ترجمه شده؟ آیا تحریفـی از نوع کاستی و زیادت در نقل صورت نپذیرفتـه؟ ... همه این ها با فرض این است که چنین مطلبـی صحیح باشد !! ضمنـا هیچ نظـری از علمای شیعـه در رابطه با شخصیتـی به نام « شیخ زین العابدین نجفی » و همچنین کتاب « بیان الائمه » نیافتیـم. اگر ما در این مورد بی اطلاع هستـیم، لطفا ما را از نظرات علما آگاه کنیـد.

نویسنده : | تاریخ ارسال: سه شنبه 28 مرداد 1393 ساعت: 1:57بعد از ظهر |تعداد بازدید : 620
دیدگاههای این مطلب
مصطفی کلهر
1394/8/5|3:01
داداش از کی تا حلا شوما هم صاحب نظر شدین و راجع به قمه زنی نظر شوماها وارده بعدش هم دنبال اون کتاب کجاها رو گشتین و کجاها رو نگشتین ؟در ثانی نص فتوای مرحوم نایینی و تا امروز مراجعی مانند وحید خراسانی فرموده اند در عزای سید الشهدا افراط وجود ندارد و هر چه تاکنون انجام شده تفریط است. سعی کنین متوجه باشین هر چند فهمیدن تو این دوره زمونه برا خیلیها سخت شده
پاسخ : سلام علیکم
بنده بدون دلیل نظر نمیدم، در پی تحقیقات میشه به نتیجه رسید، نه اینکه مثل خیلی از آدم های متعصب، با بستن چشم و گوش، خرافات رو بازنشر کنیم!
شما که گشتین، آدرس دقیق بدین ببینم راست میگی یا نه!
آیت الله العظمی وحید خراسانی قمه زنی رو جایز نمیدونن، باور ندارین؟
این ویدیورو ببینید: http://www.aparat.com/v/8MIq9
خواهشاً دروغ تحویل ما ندید!
بله فهمیدن خیلی از مسائل برای خیلی ها (مضمون) قابل تایید نیست بر اثر تعمد و لجبازی!

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
  • موضوعات CATEGORIES2

  • مطالب پر بازدید Viewed Articles

    پست ثابت بازدید : 2325
  • خبرنامه MailForm


  • آرشیو ماهانه Monthly Archive

  • صفحات اضافی Static Pages

  • لیست کاربران Users List

  • پیوندها Links

  • پیوندهای روزانه Link Dump

  • اعضای آنلاین Online Users